სოციალური პროექტი „წარმატებული ქალი“
პროექტის
თემა:
|
„წასრმატებული ქალი“
|
კლასი:
|
მიხეილ ჯავახიშვილის სახელობის ქალაქ თბილისის N124 საჯარო სკოლა IX-ბ
კლასი
|
საგანი
/საგნები:
|
სამოქალაქო განათლება
|
მასწავლებელი:
|
მარინა ხოშტარია
|
აკადემიური
მიზნები
|
მოქ.X. 1
მოსწავლეს შეუძლია თვითდამკვიდრება საზოგადოებაში
|
საზოგადოებრივი
მიზნები:
|
მიხეილ
ჯავახიშვილის სახელობის ქალაქ თბილისის N124 საჯარო სკოლის მოსწავლეებისა და მიმდებარე ტერიტორიაზე მცხოვრები წარმატებულ ქალთა
შორის თანამშრომლობითი კულტურის ჩამოყალიბება.
|
პროექტის მოკლე აღწერა:
საქართველო ერთ-ერთი პირველი ქვეყანაა მსოფლიოში, რომელმაც ქალთა უფლებები
საკანონმდებლო დონეზე ასახა. 1921 წლის 24 თებერვალს მიღებულ საქართველოს პირველ კონსტიტუციაში
ჩაიწერა „ორივე სქესის მოქალაქე თანასწორია, როგორც პოლიტიკურ, ისე სამოქალაქო, ეკონომიკურ
და საოჯახო უფლებებით“. პროექტის ფარგლებში მოსწავლეებს უნდა მოეპოვებინათ ინფორმაცია
წარმატებული ქალი მშობლების შესახებ. ლიდერობა, ეს არის ადამიანთა გარკვეული ჯგუფის
დასახული მიზნის მისაღწევად გაძღოლის უნარი და უფლება. პროექტის ფარგლებში მოსწავლეებს
უნდა მოეძიებინათ ინფორმაცია საკითხის გარშემო და შეესწავლათ წარმატებული ქალის მირ
განვლილი გზა, რომელმაც მიიყვანა წარმატებამდე.
პროექტის დროში გაწერილი მიმდინარეობა:
პროექტის ჩატარების ვადები: 20.01.19–დან .27.01.2019–მდე
აქტივობა 1:
პროექტში მონაწილე მოსწავლეებთან პირველი საინფორმაციო
შეხვედრა.
შეხვედრა შედგა 20.01.19წელს
პირველ შეხვედრას ესწრებოდნენ
მიხეილ ჯავახიშვილის სახელობის ქალაქ თბილისის N124 საჯარო სკოლის X-ა კლასის
30 მოსწავლე.
პირველ ეტაპზე ჩავატარე გამოკითვა(გონებრივი
იერიში), რათა გამეგო, რა იციან მოსწავლეებმა საკითხის გარშემო:
1. ვინ
და რა ახდენს გავლენას პიროვნების ჩამოყალიბებაზე??
2. თქვენი
აზრით, ვინ შეიძლება იყოს ლიდერი?
3. რა უნარები უნდა ჰქონდეს ლიდერს?
4.
ვინ არის თქვენთვის მისაბაძი პიროვნება და რატომ?
5. თქვენი აზრით, რა არის ამ პიროვნების წარმატების
მიზეზი?65. ლიდერის რა თვისებებსა და უნარებზე გამახვილებდით ყურადღებას?
6.
როგორ შეიძლება გახდე ლიდერი ან უბრალოდ, წარმატებული ადამიანი?
7. რა
უნარები უნდა ჰქონდეს ქალს, რომ გახდეს წარმატებული?
8. იცნობთ
თუ არსა წარმატებულ ქალებს და რა იცით მათ შესახებ, როგორ მიაღწიეს წარმატებას?
აქტივობა 2: (იმავე შეხვედრაზე)
მოსწავლეებთან ერთად ვადგენ შემდგომი მუშაობისა
და აქტივობების გეგმას. ამავე შეხვედრაზე მოსწავლეები დავყავი 3 ჯგუფად და თითოეულ ჯგუფს მივეცი დავალება, I - მოეძიებინათ ინფორმაცია საქართველოში წარმატებული
ქალების შესახებ. II - მოეძიებინათ ინფორმაცია 1.მიხეილ ჯავახიშვილის სახელობის ქალაქ თბილისის
N124 საჯარო სკოლის მოსწავლეთა მშობლებს შორის წარმატებული დედების შესახებ. III - მოეძიებინათ ინფორმაცია 1.მიხეილ ჯავახიშვილის სახელობის ქალაქ თბილისის
N124 საჯარო სკოლის მიმდებარე ტერიტორიაზე
მცხოვრებ მოსახლეობას შორის წარმატებული ქალების შესახებ.
აქტივობა
3:
შეხვედრა შედგა 24.01.2019 წელს
ჯგუფის
წევრებმა წარმოადგინეს მოძიებული ინფორმაცია პრეზენტაციის სახით და დაგეგმეს მათთან
შეხვედრის ორგანიზება და შეხვედრა.
საქმოანობა 4:
შეხვედრა შედგა 26.01.2019 წელს
X-ა
კლასისა და პარალელური კლასების მოსწავლეები შეხვდნენ წარმატებულ ქალებს. შეხვედრა
საზეიმო ვითარებაში მიმდინარეობდა სკოლის სააქტო დარბაზში. მოსწავლეებმა მიიღეს საჭირო და სასარგებლო ინფორმაცია
წარმატებული ადამიანებისგან. გაიგეს თუ როგორ შეიძლება გახდეს ქალი ერთდროულად
დედა, მეუღლე, მეოჯახე და ამავე დროს წარმატებული საზოგადოებრივ საქმიანობაში.
მიიღეს სასარგებლო რჩევები. გაიმართა დისკუსია თემაზე „ ქალი სუსტი არსებაა“
აქტივობა 5:
შეხვედრა შედგა 27.01.2019
წელს
X-ა კლასის მოსწავლეებთან
ჩავატარე მინი ლექცია: „გზა წარმატებისაკენ“
და ვთხოვე მიღებული ინფორმაციისა და ჩემ მიერ ჩატარებული მინი ლექციის საფუძველზე დაეწერათ
არგუმენტირებული ესე „ ქალი- დედა, ქალი მეუღლე, ქალი ლიდერი.“ მოსწავლეებმა წარმოადგინეს
თავიანთი ნამუშევრები და გამოიკვეთა, რომ 21-ე საუკუნე ქალების საუკუნეა. გზა წარმატებისაკენ
ქალებს უფრო ხსნილი აქვთ, ვიდრე მამაკაცებს, რადგან ისინი უფრო ძლიერები არიან და მიზანდასახულები.
მოსწავლეებითვლიან, რომ ქალი სულაც არ არის სუსტი სქესის წარმომადგენელი თავისი პოტენციალიდან
გამომდინარე და 21-ე საუკუნის ქალმა დაამსხვრია სტერეოტიპი „ქალი სუსტი არსებაა!“
აქვე შეაჯამეს პროექტი და შეავსეს სქემა
რა ვიცოდი
|
რა
გავიგე
|
რა მინდა გავიგო
|
შეფასების რუბრიკები
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
მაღალი
|
საშუალო
|
დაბალი
|
მაქსიმალური
ქულა
|
პასუხობს თემას
|
1
|
|||
ფლობს აუდიტორიას (იყენებსმიმიკას, ჟესტიკულაციას,
ინტონაციას)
|
2
|
|||
საუბრობს გამართულიქართულით და იყენებს შესაბამის ტერმინოლოგიას
|
2
|
|||
იყენებს წყაროებს
|
2
|
|||
ადარებს მოვლენებს,ფაქტებს, საგნებს
|
1
|
|||
იყენებს თვალსაჩინოებას (ტექსტი, ფოტო, სლაიდი)
|
1
|
|||
იცავს დროის ლიმიტს
|
1
|
დისკუსიის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
მაღალი
|
საშუალო
|
დაბალი
|
მაქსიმალური
ქულა
|
მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს
|
2
|
|||
მსჯელობსარგუმენტირებულად
|
2
|
|||
აკეთებს დასკვნებს
|
2
|
|||
იყენებს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმებს (თვალით, ჟესტებით, ხმით)
|
2
|
|||
კორექტულია ოპონენტისმიმართ, ისმენს და კონსტრუქციულად პასუხობსგანსხვავებულ აზრს
|
2
|
პროექტის
რეფლექსია
პროექტის მნიშვნელობა:
მიმაჩნია, რომ მეტად მნიშვნელოვანია ქა.ლის როლი ოჯახსა და
საზოგადოებაში. .ამიტომ ჩვენი პროექტის თემად ავირჩიეთ „წარმატებული ქალი“
პროექტი მნიშვნელოვანია იმ თვალსაზრისით,რომ მოსწავლეებმა ბევრი ცოდნა
შეიძინონ წარმატებისკენ არც თუ
ისე იოლი გზის შესახებ. შეხვდნენ და ესაუბრნენ წარმატებულ ქალებს, მათგან მიიღეს სასარგებლო
რჩევები.
პროექტი დაეხმარება
მოსწავლეებს 21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევების განვითარებასა და დახვეწაში.მათ ჩამოუყალიბდებათ საინფორმაციო,მედია და ტექნოლოგიური,საინფორმაციო წიგნიერი,ისტ (ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო და ტექნოლოგიების) წიგნიერებისა
და სოციალური და კულტურული უნარ-ჩვევები.
სოციალური და კულტურული უნარ-ჩვევები
ხელს შეუწყობს ადეკვატურად და პროდუქტიულად თანამშრომლობას.მოსაზრებებისა და გადაწყეტილებების საჭიროებისამებრ დაბალანსებას
სხვადასხვა ჯგუფთან ერთობლივი მუშაობისას.
პროექტის მიზანი:
აკადემიური მიზანი“
მოქ.X. 1
მოსწავლეს შეუძლია თვითდამკვიდრება საზოგადოებაში
საზოგადოებრივი მიზნები:
მიხეილ ჯავახიშვილის
სახელობის ქალაქ თბილისის N124 საჯარო სკოლის მოსწავლეებისა და მიმდებარე ტერიტორიაზე მცხოვრებ წარმატებულ ქალთა
შორის თანამშრომლობითი კულტურის ჩამოყალიბება.
შეფასება:
სასწავლო პროექტის ყველა ეტპზე ხორციელდებოდა შეფასება,
რომელიც ეფუძნებოდა საკითხის გაგების შესამოწმებელ
შეკითხვებზე ადეკვატურ პასუხებს და საბოლოოდ Power-Point-ში პრეზენტაციის შექმნას. პროექტის დასაწყისში გონებრივი
იერიშის მეთოდს მივმართე. ეს სტრატეგია დამეხმარა მოსწავლეთა წინარე ცოდნის გარკვევაში,
ყოველი წლის მარტში ქალის საერთაშორისო
დღესთან დაკავშირებით მოსწავლეები დაგეგმავენ და შეხვდებიან წარმატებულ ქალებს, მათგან
მიიღებენ სასარგებლო რჩევებს.
პროექტზე მუშაობისას მოსწავლეებმა შეძლეს ძირითადი იდეისა და ინფორმაციისათვის საჭირო მასალის მოპოვება.გამოუმუშავდათ არსებული რეალობის აღქმის, გადაჭრის, კრიტიკული აზროვნების,კომუნიკაციისა და თანამშრომლობის უნარი.
შეძლეს საკითხის ადეკვატურად აღქმა და მ.თავიანთი ნააზრევისა და შეხედულებების დაკავშირება თანამედროვეობასთან.
პროექტით გათვალისწინებული შედეგები შეესაბამებოდა ჩვენ მიერ დასახულ მიზანს.
შედეგების ანალიზი:
მე ვფიქრობ,რომ სწორად დაგეგმილმა პროექტმა თავისი გააკეთა,
მოსწავლეებმა განივითარეს 21-ე საუკუნისთვის საჭირო უნარები, როგორიცაა კრიტიკული
აზროვნება/პრობლემების გადაჭრა, თანამშრომლობა და კომუნიკაცია. კარგად ისწავლეს ინფორმაციის
მოპოვება, გააზრება და შეფასება, რადგან პროექტი
ითვალისწინებს ისეთ სასწავლო გარემოს, სადაც ხდება ინფორმაციის მოპოვება, კითხვების
დასმა, წყაროებზე დაყრდნობით პასუხების მოძიება, ინფორმაციის სანდოობის შეფასება; უნარები, რომელიც მათ გამოუმუშავდათ სწავლებადი და შეფასებადია;
მოსწავლეებმა დაასკვნეს:
მთავარი მიზანდასახულობაა და შედეგიც არ დააყოვნებს!
სოციალური პროექტი ,, მრავალფეროვნება
ჩემ გარშემო“
პროექტის
თემა:
|
,,
მრავალფეროვნება ჩემ გარშემო“
|
კლასი:
|
მიხეილ ჯავახიშვილის სახელობის ქალაქ თბილისის N124 საჯარო სკოლა X-ა
კლასი
|
საგანი
/საგნები:
|
სამოქალაქო განათლება
|
მასწავლებელი:
|
მარინა ხოშტარია
|
აკადემიური
მიზნები
|
მოქ.X.2.
მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს ადამიანური ღირსების არსი;
მოქ.X.6.
მოსწავლეს
შეუძლია გაანალიზოს
მრავალფეროვან საზოგადოებაში
სამართლიანი ურთიერთობის
უზრუნველყოფის საშუალებები;
|
საზოგადოებრივი
მიზნები:
|
1. მიხეილ ჯავახიშვილის
სახელობის ქალაქ თბილისის N124 საჯარო სკოლის მოსწავლეების, მშობლების ცნობიერების ამაღლება მოქალაქის მიერ კანონის
დაცვის შესახებ;
2. მიხეილ ჯავახიშვილის
სახელობის ქალაქ თბილისის N124 საჯარო სკოლის მოსწავლეებისა და მიმდებარე ტერიტორიაზე მცხოვრები თემის თანამშრომლობითი
კულტურის ჩამოყალიბება.
3. მიხეილ ჯავახიშვილის
სახელობის ქალაქ თბილისის N124 საჯარო სკოლის მოსწავლეებისა და მიმდებარე ტერიტორიაზე მცხოვრები თემის ცნობიერების
ამაღლება მოქალაქის უფლებების დარღვევისა და საკუთარი უფლებების დაცვის შესახებ.
|
პროექტის მოკლე აღწერა:
მრავალფეროვნება ეფუძნება ფაქტს, რომ ერთმანეთისგან
განსხვავებული ადამიანები აღიარებენ თითოეული ადამიანის უნიკალურობასა და ინდივიდუალურობას.
პატივს სცემენ ერთმანეთს განსხვავების მიუხედავად, რასაც შედეგად მოაქვს საზოგადოების
უფრო ფართო თანამონაწილეობა ქვეყნის პოლიტიკურ და სოციალურ ცხოვრებაში. ხშირია პრობლემები,
რომელიც უკავშირდება რელიგიურ და ეთნიკურ უმცირესობებს. მოსწავლეებმა კარგად უნდა იცოდნენ,
რომ ყველა ადამიანს აქვს მოქალაქეობრივი უფლება და მოვალეობა. „იმიტომ რომ შენ ჩემს
ქვეყანაში ცხოვრობ, მე არ უნდა გჩაგრავდე, შენ გაქვს შენი ადამიანური ღირსება“. აი,
ყველა ის საკითხი, რაც პროექტის ფარგლებში უნდა შეესწავლათ და სხვებისთვის გაეზიარებინათ
მოსწავლეებს. პროექტის ფარგლებში მოსწავლეებმა აიღეს ინტერვიუ ეთნიკური უმცირესობებისგან,
რომელიც მოიცავდა მათი ღირსების დაცვის საკითხს. ამისათვის მოსწავლეებმა ჯერ შეისწავლეს
სკოლის მიმდებარე ტერიტორიაზე მცხოვრებ ადამიანთა რელიგიური წარმომავლობა. მათ ჩაატარეს
ერთგვარი აღწერა მოასახლეობისა რომელნიც ცხოვრობენ სკოლის მიმდებარე კორპუსებში. აღმოჩნდა,
რომ რელიგიურად და ეთნიკურად გსნსხვავებული მოსახლეობა არც თუ ისე ცოტაა. მათ აგრეთვე
მოიძიეს საქართველოს მოსახლეობის ბოლო აღწერის მონაცემები, რის თანახმადაც დაადგინეს, რომ საქართველოში ძირითად
მოსახლეობას ეთნიკური ქართველები შეადგენენ. ისიც დაადგინეს, რომ კონფლიქტები ძირითადად
ეთნიკურად განსხვავებულ ადამიანებს შორის ხდება (მათ შორის მოსწავლეებშიც).რა პრობლემის გადაჭრაზეა
ორიენტირებული ტოლერანტი მოქალაქე,
რა ცვლილებაა საჭირო სკოლასა და თემში პრობლემის
მოსაგვარებლად, ეს საკითხები იყო პროექტის განხილვის
საგანი.პრობლემის პრევენციის
მიზნით, საჭიროა, პროექტის მონაწილეთა და თემის ინფორმირება აღნიშნულ თემასთან დაკავშირებით.
პროექტის დროში გაწერილი მიმდინარეობა:
პროექტის ჩატარების ვადები: 08.02.19–დან .15.02.2019–მდე
აქტივობა 1:
პროექტში მონაწილე მოსწავლეებთან პირველი საინფორმაციო
შეხვედრა.
შეხვედრა შედგა 08.02 2019წელს
პირველ შეხვედრას ესწრებოდნენ
მიხეილ ჯავახიშვილის სახელობის ქალაქ თბილისის N124 საჯარო სკოლის X-ა კლასის
30 მოსწავლე.
პირველ ეტაპზე ჩავატარე გამოკითვა(გონებრივი
იერიში), რათა გამეგო, რა იციან მოსწავლეებმა საკითხის გარშემო:
1. რას
ნიშნავს მრავალფეროვანი გარემო?
2. რა დადებითი
და უარყოფითი გავლენა აქვს კულტურულ, ეთნიკურ და რელიგიურ მრავალფეროვნებას ქვეყნის
განვითარებაზე?
3.
რა გავლენას ახდენს ადამიანთა თანაცხოვრებაზე საზოგადიოებაში არსებული სხვა
და სხვა სტერეოტიპი?
4.
რატომ და როგორ უნდა ვიზრუნოტ ჩვენს თემში უსაფრთხო გარემოს შექმნაზე?
5.
როგორ შეიძლება ავიცილოთ თავიდან კონფლიქტი
და მასთან დაკავშირებული პრობლემა?
აქტივობა 2: (იმავე შეხვედრაზე)
მოსწავლეებთან ერთად ვადგენ შემდგომი მუშაობისა
და აქტივობების გეგმას. ამავე შეხვედრაზე მოსწავლეები დავყავი 3 ჯგუფად და თითოეულ ჯგუფს მივეცი დავალება, I - მოეძიებინათ ინფორმაცია საქართველოში არსებული
ეთნიკურად განსხვავებული მოსახლეობის პროცენტული მაჩვენებლების შესახებ უბნების მიხედვით.
II - აღწერა ჩაეტარებინათ სკოლის მიმდებარე არსებულ რამდენიმე კორპუსში. III
- შეესწავლათ
კონფლიქტების მიზეზები, რაც არც თუ ისე იშვიათი იყო ჩვენი სკოლის მიმდებარე ტერიტორიაზე მცხოვრებ ეთნიკურად
განსხვავებულ მოსახლეობას შორის.
აქტივობა
3:
შეხვედრა შედგა 10.02.2019 წელს
ჯგუფებმა
მოიძიეს
ინფორმაცია საქართველოში არსებული ეთნიკურად განსხვავებული მოსახლეობის პროცენტული
მაჩვენებლები, უბნების მიხედვით. აღწერა ჩაატარეს სკოლის მიმდებარე არსებულ რამდენიმე
კორპუსში. და წარმოადგინეს პრეზენტაცია.
აღმოჩნდა,
რომ პირველ ადგილზე არიან აზერბაიჯანელები, მეორე ადგილზე - სომხები და
მესამე ადგილზე - რუსები. შეისწავლეს კონფლიქტის მიზეზები, რომელიც ეთნიკურ ნიადაგზე
იყო წარმოშობილი, არა მხოლოდ მოზრდილ ადამიანებს შორის, არამედ ბავშვებს შორისაც (მათ
შორის ჩვენი სკოლის მოსწავლეებს შორისაც) პროექტის
წევრებმა ერთმანეთს გაუზიარეს მოპოვებული მაჩვენებლები.
საქმოანობა 4:
შეხვედრა შედგა 12. 02.2019 წელს
დაიგეგმა
სპორტული შეჯიბრის ჩატარება ეთნიკურად განსხვავებული მოსწავლეებისა და მათი
მშობლების მონაწილეობით. აგრეთვე ნაციონალური ხელნაკეთი ნივთების გამოფენა.
აქტივობაში ჩავრთეთ სპორტის მასწავლებლები და
დაწყებითი კლასის ეთნიკურად განსხვავებული და ქართველი მოსწავლეები და მათი
მშობლები. ამის შესახებ მოსწავლეები ესაუბრნენ დაწყებითი კლასის პედაგოგებს,
რომელთა იდეა ძალიან მოეწონათ და ოიმავე დღეს მოაწყვეს პროექტის მონაწილე
მოსწავლეებისა და დაწყებითი კლასების მშობელთა შეხვედრა.
აქტივობა 5:
შეხვედრა შედგა 14.02.2019
წელს
X-ა კლასის მოსწავლეებმა გაუკეთეს
ორგანიზება სპორტულ შეჯიბრსა და ნაციონალური ნივთების გამოფენას, რომელშიც მონაწილეობას
იღებდნენ დაწყებითი კლასის მოსწავლეები და მათი მშობლები.
აქტივობა 6:
შეხვედრა შედგა 15.02.2019 წელს
პროექტის დასასრულს X-ა კლასის მოსწავლეებმა გააფორმეს
კედლის გაზეთი, რომელზეც აღბეჭდეს სპორტული შეჯიბრისა და გამოფენის ფოტოები. ყოველივე
ამან ხელი შეუწყო ეთნიკურად განსხვავებული ადამიანების დამეგობრებას. სამომავლოდ ჩატარებული
აქტივობები შეამცირებს ან მთლიანად აღმოფხვრის კონფლიტების სკოლის მიმდებარე ტერიტორიაზე
მცხოვრებ ეთნიკურად განსხვავებულ თემში. ჩატარებულმა ღონისძიებებმა ხელი შეუწყო კონფლიქტების ესკალაციას.
ეს შეფასების რუბრიკები
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
მაღალი
|
საშუალო
|
დაბალი
|
მაქსიმალური
ქულა
|
პასუხობს თემას
|
1
|
|||
ფლობს აუდიტორიას (იყენებსმიმიკას, ჟესტიკულაციას,
ინტონაციას)
|
2
|
|||
საუბრობს გამართულიქართულით და იყენებს შესაბამის ტერმინოლოგიას
|
2
|
|||
იყენებს წყაროებს
|
2
|
|||
ადარებს მოვლენებს,ფაქტებს, საგნებს
|
1
|
|||
იყენებს თვალსაჩინოებას (ტექსტი, ფოტო, სლაიდი)
|
1
|
|||
იცავს დროის ლიმიტს
|
1
|
პროექტის რეფლექსია
პროექტის მნიშვნელობა:
ეთნიკურად განსხვავებულ მოსახლეობას შორის კონფლიქტები და მათ შორის არსებული პრობლემები ჩვენი ცხოვრების განუყოფელ ნაწილად იქცა.
მიმაჩნია, რომ მეტად მნიშვნელოვანია მოსახლეობის ჩართვა
სხვადასხვა აქტივობებში ხელს შეუწყობს ეთნიკურად განსხვავებულ ადამიანებს შორის ურთიერთობის
დათბობას.
ძირითადი საკითხები ეყრდნობა ეროვნული
სასწავლო გეგმის სტანდარტს.
პროექტი მნიშვნელოვანია
იმ თვალსაზრისით,რომ
მოსწავლეებმა ბევრი
ცოდნა
შეიძინეს საკითხთან დაკავშირებით.
პროექტი დაეხმარება მოსწავლეებს 21-ე
საუკუნის უნარ-ჩვევების
განვითარებასა და
დახვეწაში.მათ
ჩამოუყალიბდებათ საინფორმაციო,მედია
და ტექნოლოგიური,საინფორმაციო
წიგნიერი,ისტ
(ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო
და ტექნოლოგიების)
წიგნიერებისა
და სოციალური
და კულტურული
უნარ-ჩვევები.შეძლებენ ინფორმაციის ეფექტურად
და ეფექტიანად
მოპოვებას,კრიტიკულ
და კომპეტენტურ
შეფასებას,ინფორმაციის
ზუსტად და
შემოქმედებითად გამოყენებას
მოცემულ საკითხთან
და პრობლემასთან დაკავშირებით.
მოსწავლეები, პროექტის ფარგლებში, ინფორმაციის მოპოვებისათვის, აქტიურად
იყენებდნენ თანმედროვე ტექნოლოგიებს. ტექნოლოგიების გამოყენება
დაეხმარება
, როგორც ინფორმაციის კვლევის, ორგანიზების,შეფასებისა
და კომუნიკაციის
საშუალება
ინფორმაციის ხელმისაწვდომობისა
და გამოყენების
ეთიკური საკითხების
საფუძვლიანი
ცოდნის შეძენაში.
რადგსნ საქართველო
ისევე, როგორც თანამედროვე მსოფლიოს ქვეყნების უმრავლესობა მრავალეთნიკური ქვეყნების
რიგს მიეკუთვნება. ეთნიკური და რელიგიური მრავალფეროვნება ჩვენი ქვეყნისათვის დამახასიათებელი
ერთ-ერთი სიმდიდრეა. საქართველოში დამკვიდრებულმა ეთნიკურმა ჯგუფებმა გაითავისეს რიგი
ქართული წესებისა და ასევე გალენა მოახდინეს ადგილობრივ მოსახლეობაზე. ამ ყოველივეს
ხელი შეუწყო ჩვენმა პროექტმა.
სოციალური და
კულტურული უნარ-ჩვევები ხელს შეუწყობს
ადეკვატურად და
პროდუქტიულად თანამშრომლობას.მოსაზრებებისა
და გადაწყეტილებების
საჭიროებისამებრ დაბალანსებას სხვადასხვა ჯგუფთან
ერთობლივი მუშაობისას.
შეიცვლება
მიხეილ ჯავახიშვილის
სახელობის ქალაქ
თბილისის N124 საჯარო სკოლის ტერიტორიასთან მცხოვრები
საზოგადოების დამოკიდებულება
და ცოდნის
დონე მათი
ინფორმირებულობის გზით.
პროექტის მიზანი:
საზოგადოებრივი მიზნები:
მიხეილ ჯავახიშვილის
სახელობის ქალაქ თბილისის N124 საჯარო სკოლის მოსწავლეების, მშობლების ესაკითხთან დაკავშირებით ცნობიერების ამაღლება,
მიხეილ ჯავახიშვილის
სახელობის ქალაქ თბილისის N124 საჯარო სკოლის მოსწავლეებისა და მიმდებარე ტერიტორიაზე მცხოვრები თემის თანამშრომლობითი
კულტურის ჩამოყალიბება.
აკადემიური მიზანი:
მოქ.X.2.
მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს ადამიანური ღირსების არსი;
მოქ.X.6.
მოსწავლეს
შეუძლია გაანალიზოს
მრავალფეროვან საზოგადოებაში
სამართლიანი ურთიერთობის
უზრუნველყოფის საშუალებები;
შეფასება:
სასწავლო პროექტის ყველა ეტპზე ხორციელდებოდა შეფასება,
რომელიც ეფუძნებოდა საკითხის გაგების შესამოწმებელ
შეკითხვებზე ადეკვატურ პასუხებს და საბოლოოდ Power-Point-ში პრეზენტაციის შექმნას. პროექტის დასაწყისში გონებრივი
იერიშის მეთოდს მივმართე. ეს სტრატეგია დამეხმარა მოსწავლეთა წინარე ცოდნის გარკვევაში,
პროექტზე მუშაობისას მოსწავლეებმა შეძლეს ძირითადი იდეისა და ინფორმაციისათვის საჭირო მასალის მოპოვება.გამოუმუშავდათ პრობლემის აღქმის, გადაჭრის, კრიტიკული აზროვნების,კომუნიკაციისა და თანამშრომლობის უნარი.შეძლეს გლობალური პრობლემის აღქმა და ამ პრობლემის გადასაჭრელად მოქმედება ლოკალურად.თავიანთი ნააზრევისა და შეხედულებების დაკავშირება თანამედროვეობასთან.
პროექტით გათვალისწინებული შედეგები შეესაბამებოდა ჩვენ მიერ დასახულ მიზანს.
შედეგების ანალიზი:
მე ვფიქრობ,რომ სწორად დაგეგმილმა პროექტმა თავისი გააკეთა,
მოსწავლეებმა განივითარეს 21-ე საუკუნისთვის საჭირო უნარები, როგორიცაა კრიტიკული
აზროვნება/პრობლემების გადაჭრა, თანამშრომლობა და კომუნიკაცია. ეს უნარები სწავლებადი
და შეფასებადია;
კარგად ისწავლეს
ინფორმაციის მოპოვება, გააზრება და შეფასება, რადგან პროექტი ითვალისწინებს ისეთ სასწავლო გარემოს, სადაც
ხდება ინფორმაციის მოპოვება, კითხვების დასმა, წყაროებზე დაყრდნობით პასუხების მოძიება,
ინფორმაციის სანდოობის შეფასება;
მოსწავლეები აცნობიერებენ
ცოდნის შეძენის საჭიროებას, ესმით კონცეფციები და აქვთ უნარი შექმნან პროექტით გათვალისწინებული
პროდუქტები, მაღალია მათი ინტერესი და ცნობისმოყვარეობა;
სოციალური პროექტი “მწვანე ეზო-მწვანე
დედამიწა”
პროექტის
თემა:
|
„მწვანე
ეზო-მწვანე დედამიწა“
|
კლასი:
|
მიხეილ ჯავახიშვილის სახელობის ქალაქ თბილისის N124 საჯარო სკოლა IX-ბ
კლასი
|
საგანი
/საგნები:
|
სამოქალაქო განათლება
|
მასწავლებელი:
|
მარინა ხოშტარია
|
აკადემიური
მიზნები
|
მოქ.საბ.9.
საზოგადოებისა და ქვეყნისთვის აქტუალური პრობლემების ამოცნობა და საკუთარი ჩართულობით მათ გამოსწორებაზე ზრუნვა;
|
საზოგადოებრივი
მიზნები:
|
1. მიხეილ ჯავახიშვილის
სახელობის ქალაქ თბილისის N124 საჯარო სკოლის მოსწავლეების, მშობლების ეკოლოგიური
ცნობიერების ამაღლება,
2. მიხეილ ჯავახიშვილის
სახელობის ქალაქ თბილისის N124 საჯარო სკოლის მოსწავლეებისა და მიმდებარე ტერიტორიაზე მცხოვრები თემის თანამშრომლობითი
კულტურის ჩამოყალიბება.
3. იაზროვნე გლობალურად,
იმოქმედე ლოკალურად-მოახდენენ კონცეფციის ანალიზს.
|
პროექტის მოკლე აღწერა:
გარემოს
ეკოლოგიური
პრობლემები
ყველაზე
მწვავედ
და
ძნელად
გადასაწყვეტია
და
უმეტესწილად
პროგნოზი
პესიმისტურია.ხატოვნად
შეიძლება
ითქვას,
რომ
„დედამიწა
ავად
არის“.ასეთი
ტემპით
გაგრძელება
გარემოს
დეგრადაციას,
კლიმატის
შეცვლას,
ჰაერისა
და
წყლის
დაბინძურებას,
ნიადაგის
ეროზიას,
ტყეების
განადგურებას,
ბიომრავალფეროვნების
შემცირებას
გამოიწვევს.მსოფლიოს
ემუქრება
გლობალური
საფრთხეები.ამიტომ
მიგვაჩნია,რომ მეტად
მნიშვნელოვანია
მოსახლეობაში
ეკოლოგიური
კულტურის
ამაღლება.სწორი
მოქმედებების
განხორციელების
შემთხვევაში
პრობლემები
შეიძლება
მინიმუმამდე
დავიდეს,
სიცოცხლეს
კი
დედამიწაზე
საფრთხე
არ
დაემუქროს.
უმძიმესი
პრობლემა
ტყეების
განადგურებაა,რაც გამოწვეულია ხანძრითა და ტყეების უსისტემო ჭრით. აქედან გამომდინარე, მნიშვნელოვანია, ადამიანსა
და
ბუნებას
შორის
ჰარმონიული
დამოკიდებულება,
მოსწავლეთა
როლი
და
აქტივობა,
მათი
ცნობიერების
ამაღლება
ამ
მეტად
მნიშვნელოვან
საქმეში.
(რა პრობლემის გადაჭრაზეა ორიენტირებული, რა ცვლილებაა
საჭირო
სკოლასა
და
თემში
პრობლემის
მოსაგვარებლად)
პრობლემის
პრევენციის
მიზნით,
საჭიროა,
პროექტის
მონაწილეთა და თემის
ინფორმირება აღნიშნულ თემასთან დაკავშირებით.
საჭირო საგანმანათლებლო რესურსების ჩამონათვალი:
დაფა,ცარცი,რვეული,
ფერადი ფურცლები,თაბახის ფურცლები.სტიკერები. კალამი,კომპიუტერი, პროექტორი, წინასწარ
შედგენილი შეფასების რუბრიკები.
პროექტის დროში გაწერილი მიმდინარეობა:
პროექტის ჩატარების ვადები: 10.04.19–დან .22.04.2019–მდე
აქტივობა 1:
პროექტში მონაწილე მოსწავლეებთან პირველი საინფორმაციო
შეხვედრა.
შეხვედრა შედგა 10.04.19წელს
პირველ შეხვედრას ესწრებოდნენ
მიხეილ ჯავახიშვილის სახელობის ქალაქ თბილისის N124 საჯარო სკოლის IX-ბ კლასის
26 მოსწავლე.
პირველ ეტაპზე ჩავატარე გამოკითვა(გონებრივი
იერიში), რათა გამეგო, რა იციან მოსწავლეებმა საკითხის გარშემო:
1. რა იცით
გლობალური დათბობის შესახებ?
2. იცით
თუ არა დედამიწისა და ჰაერის დაბინძურების გზები?
3.
რა შედეგები მოსდევს დედამიწისა და ჰაერის დაბინძურებას?
4.
რა არის იმისათვის საჭირო, რომ არ დაბინძურდეს ჰაერი??
5. როგორც
იცით, ამ ბოლო პერიოდში ხშირია ტყეების დაწვის შემთხვევები, როგორ ფიქრობთ, რა იწვევს
ხანძარს?
6. როგორ
შეიძლება ავიცილოთ თავიდან ტყესთან დაკავშირებული ეს პრობლემა?
აქტივობა 2: (იმავე შეხვედრაზე)
მოსწავლეებთან ერთად ვადგენ შემდგომი მუშაობისა
და აქტივობების გეგმას.
აქტივობა
3:
შეხვედრა შედგა 12.04.2019 წელს
მოსწავლეები
მოიძიებენ
ინფორმაციას
საქართველოში
არსებული გარემოს
დაცვითი
ორგანიზაციის
შესახებ და აკეთებენ
პრეზენტაციას.
მოაწყობენ რევაზ ინანიშვილის მოთხრობის „ტყის შვილები“მხატვრულ კითხვა-ინსცენირებას.
საქმოანობა 4:
შეხვედრა შედგა 1504.2019 წელს
სოფლის მეურნეობის სამინისტროს მხარდაჭერით
სათბურიდან მოვიტანეთ ყვავილები, ვარდის
ბუჩქები. მოსწავლეებმა ოჯახებიდან მოიტანეს მცენარეების ნერგები. ხეების ნერგები
კი თავად სამინისტრომ გადმოგვცა.
მოსწავლეებმა დარგეს ხეებისა და ყვავილების ნერგები სკოლის ტერიტორიაზე;
დავალებად მივეცი პროექტის ფარგლებში შეესრულებინათ
ნახატები.
მუშაობის პროცესში მოსწავლეები იღებდნენ მუშაობის ამსახველ ფოტოებს.
აქტივობა 5:
შეხვედრა შედგა 17.04.2019
წელს
IX-ბ კლასის მოსწავლეებთან
ჩავატარე მინი ლექცია: „ჰაერის დაბინძურების წყაროები და უსაფრთხოების წესების დაცვა“.ინტერნეტის საშუალებით მოსწავლეები გაეცვნენ ნაძვის სახეობებს,მათი გამრავლების ხერხებს.მიიღეს ინფორმაცია ჰაერის დაბინძურების წყაროებისა და უსაფრთხოების წესების დაცვის შესახებ.უყურეს ვიდეორგოლს „ბორჯომის გადამწვარი ტყე“ და მოსწავლეებთან ერთად შევქმენით საინფორმაციო
ხასიათის ბუკლეტი.
სკოლის პირველი სართულის დერეფანში გამოვფინეთ სტენდი, რომელზეც იყო განთავსებული მოსწავლეთა
ნახატები.
აქტივობა 6:
დისკუსია თემაზე
„„ჰაერის დაბინძურების წყაროები და უსაფრთხოების წესების დაცვა“.
შეხვედრა შედგა
20.04.2019 წელს
მოსწავლეებმა ისაუბრეს საკითხის გარშემო, მივიდნენ იმ
დასკვნამდე,რომ ყველაზე მარტივად მისაღწევია ადამიანური საქმიანობით გამოწვეული დაბინძურების
წყაროს აღმოფხვრა,რადგან ყველაფერი ჩვენზეა დამოკიდებული.
აქტივობა 7:
მიხეილ ჯავახიშვილის
სახელობის ქალაქ თბილისის N124 საჯარო სკოლის
მიმდებარე ტერიტორიაზე მცხოვრებ თემთან ვიზიტის
დაგეგმვა, ვიზიტი და ბუკლეტების გავრცელება.
შეხვედრა შედგა 22.04.2019 წელს
მოსწავლეებმა შექმნეს საინფორმაციო ხასიათის
ბუკლეტი ჰაერის დაბინძურების წყაროების, გარემოს სისუფთავის მნიშვნელობაზე და სოციუმის
ჩართულობის აუცილებლობაზე და გაავრცელეს თემში.
პროექტის ფარგლებში მოსწავლეები
იღებდნენ თავიანთი საქმიანობის ამსახველ ფოტოებს.
აქტივობა
8: პროექტის დასასრულს მოსწავლეები ვერბალურად აჯამებენ:
(იმავე შეხვედრაზე 22.04.2019
წელს)
რა ვიცოდი
|
რა
გავიგე
|
რა მინდა გავიგო
|
შეფასების რუბრიკები
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
მაღალი
|
საშუალო
|
დაბალი
|
მაქსიმალური
ქულა
|
პასუხობს თემას
|
1
|
|||
ფლობს აუდიტორიას (იყენებსმიმიკას, ჟესტიკულაციას,
ინტონაციას)
|
2
|
|||
საუბრობს გამართულიქართულით და იყენებს შესაბამის ტერმინოლოგიას
|
2
|
|||
იყენებს წყაროებს
|
2
|
|||
ადარებს მოვლენებს,ფაქტებს, საგნებს
|
1
|
|||
იყენებს თვალსაჩინოებას (ტექსტი, ფოტო, სლაიდი)
|
1
|
|||
იცავს დროის ლიმიტს
|
1
|
დისკუსიის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
მაღალი
|
საშუალო
|
დაბალი
|
მაქსიმალური
ქულა
|
მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს
|
2
|
|||
მსჯელობსარგუმენტირებულად
|
2
|
|||
აკეთებს დასკვნებს
|
2
|
|||
იყენებს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმებს (თვალით, ჟესტებით, ხმით)
|
2
|
|||
კორექტულია ოპონენტისმიმართ, ისმენს და კონსტრუქციულად პასუხობსგანსხვავებულ აზრს
|
2
|
პროექტის
რეფლექსია
პროექტის მნიშვნელობა:
გარემოს ეკოლოგიური პრობლემები ჩვენი ცხოვრების განუყოფელ ნაწილად იქცა.კლიმატის შეცვლა, ჰაერისა და წყლის დაბინძურება, ნიადაგის ეროზია, ტყეების განადგურება და ბიომრავალფეროვნების შემცირება მეტად სერიოზული საფრთხის წინაშე აყენებს მსოფლიოს.
მიმაჩნია, რომ მეტად მნიშვნელოვანია მოსახლეობაში ეკოლოგიური კულტურის ამაღლება.ამიტომ ჩვენი პროექტის თემად ავირჩიეთ „მწვანე ეზო მწვანე დედამიწა“.პროექტზე მუშაობა საგანგებოდ
დავამთხვიე დედამიწის საერთაშორისო დღეს.
ძირითადი საკითხები ეყრდნობა ეროვნული
სასწავლო გეგმის სტანდარტს.
პროექტი მნიშვნელოვანია იმ თვალსაზრისით,რომ მოსწავლეებმა ბევრი ცოდნა
შეიძინონ გარემოს დაცვისა და დასუფთავების შესახებ, ჰაერის დაბინძურების წყაროებსა და მათ აღმოფხვრაზე, ჯანსაღი ცხოვრების წესსა და
მისი დაცვის აუცილებლობაზე.
გალამაზდა N124 საჯარო სკოლის მიმდებარე ტერიტორია.
პროექტი დაეხმარება
მოსწავლეებს 21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევების განვითარებასა და დახვეწაში.მათ ჩამოუყალიბდებათ საინფორმაციო,მედია და ტექნოლოგიური,საინფორმაციო წიგნიერი,ისტ (ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო და ტექნოლოგიების) წიგნიერებისა
და სოციალური და კულტურული უნარ-ჩვევები.შეძლებენ
ინფორმაციის ეფექტურად და ეფექტიანად მოპოვებას,კრიტიკულ და კომპეტენტურ შეფასებას,ინფორმაციის ზუსტად და შემოქმედებითად გამოყენებას მოცემულ საკითხთან და პრობლემასთან
დაკავშირებით.
ტექნოლოგიების გამოყენება დაეხმარება
, როგორც ინფორმაციის
კვლევის, ორგანიზების,შეფასებისა და კომუნიკაციის საშუალება
ინფორმაციის ხელმისაწვდომობისა და გამოყენების ეთიკური საკითხების საფუძვლიანი
ცოდნის შეძენაში.
სოციალური და კულტურული უნარ-ჩვევები
ხელს შეუწყობს ადეკვატურად და პროდუქტიულად თანამშრომლობას.მოსაზრებებისა და გადაწყეტილებების საჭიროებისამებრ დაბალანსებას
სხვადასხვა ჯგუფთან ერთობლივი მუშაობისას.
შეიცვლება
მიხეილ ჯავახიშვილის სახელობის ქალაქ თბილისის N124 საჯარო სკოლის ტერიტორიასთან
მცხოვრები საზოგადოების დამოკიდებულება და ცოდნის დონე მათი ინფორმირებულობის გზით.
პროექტის მიზანი:
საზოგადოებრივი მიზნები:
მიხეილ
ჯავახიშვილის სახელობის ქალაქ თბილისის N124 საჯარო სკოლის მოსწავლეების, მშობლების
ეკოლოგიური
ცნობიერების ამაღლება,
მიხეილ
ჯავახიშვილის სახელობის ქალაქ თბილისის N124 საჯარო სკოლის მოსწავლეებისა და მიმდებარე ტერიტორიაზე მცხოვრები თემის თანამშრომლობითი
კულტურის ჩამოყალიბება.
იაზროვნე
გლობალურად, იმოქმედე ლოკალურად-მოახდენენ კონცეფციის ანალიზს.
აკადემიური მიზანი:
მოქ.საბ.9.
საზოგადოებისა და ქვეყნისთვის აქტუალური პრობლემების
ამოცნობა და საკუთარი ჩართულობით მათ გამოსწორებაზე ზრუნვა;
შეფასება:
სასწავლო პროექტის ყველა ეტპზე ხორციელდებოდა შეფასება,
რომელიც ეფუძნებოდა საკითხის გაგების შესამოწმებელ
შეკითხვებზე ადეკვატურ პასუხებს და საბოლოოდ Power-Point-ში პრეზენტაციის შექმნას. პროექტის დასაწყისში გონებრივი
იერიშის მეთოდს მივმართე. ეს სტრატეგია დამეხმარა მოსწავლეთა წინარე ცოდნის გარკვევაში,
ყოველი წლის აპრილში დედამიწის საერთაშორისო დღეს მოსწავლეები ახალ ნარგავებს შემატებენ სკოლის ეზოს.
პროექტზე მუშაობისას მოსწავლეებმა შეძლეს ძირითადი იდეისა და ინფორმაციისათვის საჭირო მასალის მოპოვება.გამოუმუშავდათ პრობლემის აღქმის, გადაჭრის, კრიტიკული აზროვნების,კომუნიკაციისა და თანამშრომლობის უნარი.შეძლეს გლობალური პრობლემის აღქმა და ამ პრობლემის გადასაჭრელად მოქმედება ლოკალურად.თავიანთი ნააზრევისა და შეხედულებების დაკავშირება თანამედროვეობასთან.
პროექტით გათვალისწინებული შედეგები შეესაბამებოდა ჩვენ მიერ დასახულ მიზანს.
შედეგების ანალიზი:
მე ვფიქრობ,რომ სწორად დაგეგმილმა პროექტმა თავისი გააკეთა,
მოსწავლეებმა განივითარეს 21-ე საუკუნისთვის საჭირო უნარები, როგორიცაა კრიტიკული
აზროვნება/პრობლემების გადაჭრა, თანამშრომლობა და კომუნიკაცია. ეს უნარები სწავლებადი
და შეფასებადია;
კარგად ისწავლეს
ინფორმაციის მოპოვება, გააზრება და შეფასება, რადგან პროექტი ითვალისწინებს ისეთ სასწავლო გარემოს, სადაც
ხდება ინფორმაციის მოპოვება, კითხვების დასმა, წყაროებზე დაყრდნობით პასუხების მოძიება,
ინფორმაციის სანდოობის შეფასება;
მოსწავლეები აცნობიერებენ
ცოდნის შეძენის საჭიროებას, ესმით კონცეფციები და აქვთ უნარი შექმნან პროექტით გათვალისწინებული
პროდუქტები, მაღალია მათი ინტერესი და ცნობისმოყვარეობა;
სასკოლო საზოგადოება
ინფორმირებულია პროექტის შესახებ;
რაც ყველაზე
მეტად მახარებს.მოსწავლეთა
ინტერესი იმდენად
დიდია,რომ
თვლიან, კიდევ
ბევრი დარჩათ
შესასწავლი და
მოსაძიებელი გარემოს
დაცვისა
შესახებ, რაც
სასიკეთოდ წაადგება
მიხეილ ჯავახიშვილის
სახელობის ქალაქ
თბილისის N124 საჯარო
სკოლიას. შენარჩუნდება არსებული
ხეები
და დაისახება
გზები, არა
მხოლოდ დასუფთავებაზე,
არამედ გამწვანებაზე
ზრუნვისათვის.
პროექტის განმავლობასი მოსწავლეები იყვნენ აქტიურები, მოტივირებულები,. მოაწყვეს დისკუსია აღნიშნულ საკითხებზე, გამოთქვეს თავიანთი მოსაზრებები და სურვილები დაწერეს ფერად ფურცლებზე. გამომუშავებული უნარები სწავლებადი და შეფასებადია. „ვიაზროვნოთ გლობალურად, ვიმოქმედოთ ლოკალურად“- მოსწავლეები იაზრებენ კონცეფციის არსს. შედეგებიშეესაბამება პროექტის მიზანს.
სოციალური პროექტი “ჯანსაღი
საკვები“
პროექტის
თემა:
|
ჯანსაღი საკვები
|
კლასი:
|
მიხეილ ჯავახიშვილის სახელობის ქალაქ თბილისის N124 საჯარო სკოლა IX-ბ
კლასი
|
საგანი
/საგნები:
|
სამოქალაქო განათლება
|
მასწავლებელი:
|
მარინა ხოშტარია
|
აკადემიური
მიზნები
|
მოქ.IX.5. მოსწავლეს შეუძლია პიროვნებისა და საზოგადოებისათვის მნიშვნელობის გააზრებით მისდიოს ცხოვრების ჯანსაღ წესს.
მოქ. IX 6. მოსწავლეს
შეუძლია საზოგადოებრივი უსაფრთხოების ძირითადი პრობლემების
გადასაჭრელად თანამშრომლობა
|
საზოგადოებრივი
მიზნები:
|
1. მიხეილ ჯავახიშვილის
სახელობის ქალაქ თბილისის N124 საჯარო სკოლის მოსწავლეების, მშობლების ინფორმირებულობა
და ჯანსაღი საკვების მიმართ ცნობირების ამაღლება.
2. მიხეილ ჯავახიშვილის
სახელობის .ქალაქ თბილისის N124 საჯარო სკოლის მოსწავლეების, მშობლებისა და მიმდებარე ტერიტორიაზე მცხოვრები თემის პროდუქტზე ვარგისიანობის
ვადების შემოწმების ჩვევად დანერგვა.
3. მიხეილ ჯავახიშვილის
სახელობის ქალაქ თბილისის N124 საჯარო სკოლის მოსწავლეების, მშობლებისა და მიმდებარე
ტერიტორიაზე მცხოვრები თემის თანამშრომლობითი კულტურის ჩამოყალიბება.
|
პროექტის მოკლე აღწერა:
ბოლო დროს აღმოვაჩინე, რომ გააქტიურდა არაჯანსაღი საკვების პოპულარიზაცია,
როგორც ზრდასრულ ადამიანებში, ასევე მცრიწელოვან ბავშვებში. რის გამოც გადავწყვიტე,
რომ ბავშვებს გავახსენო ჯანსაღი საკვების აუცილებლობა.
პროექტის თემის გასაცნობად და მოსწავლეების ინტერესის აღძვრის მიზნით,
დაფაზე დავწერე მეტი მწვანე=მეტი ჯამრთელობა და კლასში გამოვაკარი ბოსტნეულის,
,,HEALTHY FOOD”-ის ფოტოები. მოვაწყეთ დისკუსია, მოსწავლეებში დიდი ინტერესი გამოიწვია
თემამ. გამოთქვეს
თავიანთი
აზრი.
პროექტზე მუშაობა მრავალფეროვანს ხდის სწავლასა და საგაკვეთილო
პროცესს. მოსწავლეებთან ერთად შევიმუშავე საორგანიზაციო საკითხები: კლასი დავყავი 4 ჯგუფად,
მათი ინტერესებისა და შესაძლებლობების მიხედვით. ჯგუფებში მოსწავლეებს დაევალათ კონკრეტული
დავალებები: ინფორმაციის მოძიება, ფოტოების გადაღბა,
ინტერნეტ რესურსის გამოყენება
საჭირო საგანმანათლებლო რესურსების ჩამონათვალი:
დაფა,ცარცი,რვეული,
ფერადი ფურცლები,თაბახის ფურცლები.სტიკერები. კალამი,კომპიუტერი, პროექტორი, წინასწარ
შედგენილი შეფასების რუბრიკები.
პროექტის დროში გაწერილი მიმდინარეობა:
პროექტის ჩატარების ვადები: 10.05 .19–დან .24.05.2019–მდე
აქტივობა 1:
პროექტში მონაწილე მოსწავლეებთან პირველი საინფორმაციო
შეხვედრა.
შეხვედრა შედგა 10.05 .19–წელს
პირველ შეხვედრას ესწრებოდნენ
მიხეილ ჯავახიშვილის სახელობის ქალაქ თბილისის N124 საჯარო სკოლის IX-ბ კლასის 26 მოსწავლე.
პირველ ეტაპზე მოსწავლეებს ვუტარებ გონებრივ
იერიშს და ვუსვამ კითხვებს ჯანსაღ და არაჯანსაღ საკვებთან დაკავშირებით:
რა არის ჯანსაღი კვება?
რა არის ჯანსაღი საკვები?
ჩამოთვალეთ ჯანსაღი საკვები.
დაასახელეთ ყველაზე არაჯანსაღი საკვები
და ა.შ.
წინასწარ. ბიოლოგიის მასწავლებელთან კონსულტაციის გავლის შემდეგ მოსწავლეებს ვუტარებ
მინი ლექციას. მინი-ლექციის საშუალებით ვაცნობ,
თუ რა საფრთხის შემცველი შეიძლება იყოს
არსაჯანსაღი, ვადაგასული საკვების მიღება.
აქტივობა 2: (იმავე შეხვედრაზე)
მოსწავლეებთან ერთად შევადგინე პროექტზე
მუშაობის გეგმა.
აქტივობა
3:
შეხვედრა შედგა 13.05 .19–წელს
ვუყურეთ YOUTUBE-ის ვიდეო პორტალიდან ,,პირადი ექიმი მარი
მალაზონია“ (კვებითი შუქნიშანი).
აქტივობა 4 : (იმავე
შეხვედრაზე)
დაფაზე დავწერე მეტი მწვანე=მეტი ჯამრთელობა და კლასში
გამოვაკარი ბოსტნეულის, ,,HEALTHY FOOD”-ის ფოტოები
დისკუსია. განვიხილეთ ვიდეო-მასალა. ვისაუბრეთ ვადაგასული პროდუქტების მავნებლობაზე
საქმოანობა 5 :
შეხვედრა შედგა 15.05
.19–წელს
პროექტის
ფარგლებში მოვიწვიე სკოლის ექიმი და ბიოლოგიის
მასწავლებელი.
მოსწავლეებმა
კვალიფიციური ადამიანებისგან მიიღეს ამომწურავი
ინფორმაცია, იმასთან დაკავშირებით, თუ როგორ
ვიკვებოთ, როგორ გამოვრიცხოთ რისკ-ფაქტორი,
როგორ შეიძლება საფრთხის თავიდან აცილება.
საქმოანობა 6: (იმავე შეხვედრაზე)
კლასი
დავყავი 4 ჯგუფად, მათი ინტერესებისა და შესაძლებლობების
მიხედვით. ჯგუფებში მოსწავლეებს დაევალათ კონკრეტული დავალებები: ინფორმაციის მოძიება,
ფოტოების გადაღბა, ინტერნეტში თემის შესაბამისი მასალების მოძიება.
აქტივობა 7:
შეხვედრა შედგა 17.05.2019 წელს
მოსწავლეები გავიდნენ ახლომდებარე სხვადასხვა სუპერმარკეტში
და ჩაატარეს მინი კვლევა პროდუქტებზე არსებულ ეტიკეტებთან დაკავშირებით.
აქტივობა 8
შეხვედრა შედგა 20.05.2019 წელს
შემაჯამებელი პრეზენტაცია;
საინფორმაციო ბუკლეტის შექმნა.
მიღებული ინფორმაციის დახარისხების შემდეგ ჯგუფებმა
წარმოადგინეს პრეზენტაცია და ერთობლივად შექმნეს საინფორმაციო ხასიათის ბუკლეტი, რომელშიც განთავსდა ყველა საჭირო და საინტერესო ინფორმაცია პრობლემის პრევენციისა და ბენეფიციართა ცნობიერების ამაღლების მიზნით.
.
აქტივობა 9:
მიხეილ ჯავახიშვილის სახელობის ქალაქ თბილისის N124 საჯარო სკოლის მიმდებარე ტერიტორიაზე მცხოვრებ თემთან ვიზიტის დაგეგმვა და ვიზიტი.
შეხვედრა შედგა 22..10.2019 წელს
მოსწავლეებმა დაგეგმეს და ესტუმრნენ მიხეილ ჯავახიშვილის სახელობის ქალაქ თბილისის N124 საჯარო სკოლის მიმდებარე ტერიტორიაზე მცხოვრებ მოსახლეობას, ჩაატარეს სოციუმის ზეპირი გამოკითხვა ჯანსაღი კვებისა და პროდუქტებზე არსებული ეტიკეტების შესახებ, გამოარკვიეს თუ როგორ ესახებათ პრობლემური საკითხის გადაჭრა და რა დახმარების გაწევა შეუძლიათ, მიაწოდეს ინფორმაცია
პროექტის შესახებ და გაავრცელეს ბუკლეტები {(ბუკლეტები გავრცელდა სკოლის მოსწავლეებს შორისაც).
აქტივობა
10: პროექტის დასასრულს მოსწავლეები ვერბალურად აჯამებენ:
შეხვედრა შედგა 24.05.2019
წელს
რა ვიცოდი
|
რა
გავიგე
|
რა მინდა გავიგო
|
შეფასების რუბრიკები
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
მაღალი
|
საშუალო
|
დაბალი
|
მაქსიმალური
ქულა
|
პასუხობს თემას
|
1
|
|||
ფლობს აუდიტორიას (იყენებსმიმიკას, ჟესტიკულაციას,
ინტონაციას)
|
2
|
|||
საუბრობს გამართულიქართულით და იყენებს შესაბამის ტერმინოლოგიას
|
2
|
|||
იყენებს წყაროებს
|
2
|
|||
ადარებს მოვლენებს,ფაქტებს, საგნებს
|
1
|
|||
იყენებს თვალსაჩინოებას (ტექსტი, ფოტო, სლაიდი)
|
1
|
|||
იცავს დროის ლიმიტს
|
1
|
დისკუსიის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
მაღალი
|
საშუალო
|
დაბალი
|
მაქსიმალური
ქულა
|
მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს
|
2
|
|||
მსჯელობსარგუმენტირებულად
|
2
|
|||
აკეთებს დასკვნებს
|
2
|
|||
იყენებს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმებს (თვალით, ჟესტებით, ხმით)
|
2
|
|||
კორექტულია ოპონენტისმიმართ, ისმენს და კონსტრუქციულად პასუხობსგანსხვავებულ აზრს
|
2
|
პროექტის რეფლექსია
პროექტის მნიშვნელობა:
პროექტი მნიშვნელოვანია იმ თვალსაზრისით,რომ მოსწავლეებმა ბევრი ცოდნა
შეიძინეს ჯანსაღი საკვების ძირითად დანიშნულებაზე,
რომელიც გვეხმარება ენერგიის გამომუშავებაში. თუმცა ადამიანები ზოგჯერ მას იყენებენ კვებითი სიამოვნების მისაღებად. საკვები შეიცავს ისეთ ნივთიერებებებს, როგორიცაა ნახშირწყლები, ცხიმები, ცილები, ვიტამინები და მინერალები, რომელიც ზომიერი დოზით სასარგებლოა ორგანიზმისათვის.
პროექტი დაეხმარება
მოსწავლეებს 21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევების განვითარებასა და დახვეწაში.მათ ჩამოუყალიბდებათ საინფორმაციო,მედია და ისტ (ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო და ტექნოლოგიების) წიგნიერებისა
და სოციალური და კულტურული უნარ-ჩვევები. შეძლებენ ინფორმაციის ეფექტურად და ეფექტიანად მოპოვებას,კრიტიკულ და კომპეტენტურ შეფასებას,ინფორმაციის ზუსტად და შემოქმედებითად გამოყენებას მოცემულ საკითხთან და პრობლემასთან
დაკავშირებით.
ტექნოლოგიების გამოყენება დაეხმარებათ, როგორც ინფორმაციის
კვლევის, ორგანიზების,შეფასებისა და კომუნიკაციის საშუალება
ინფორმაციის ხელმისაწვდომობისა და გამოყენების ეთიკური საკითხების საფუძვლიანი
ცოდნის შეძენაში.
სოციალური და კულტურული უნარ-ჩვევები
ხელს შეუწყობს ადეკვატურად და პროდუქტიულად თანამშრომლობას.მოსაზრებებისა და გადაწყეტილებების საჭიროებისამებრ დაბალანსებას
სხვადასხვა ჯგუფთან ერთობლივი მუშაობისას.
შეიცვლება
მიხეილ ჯავახიშვილის სახელობის ქალაქ თბილისის N124 საჯარო სკოლის მოსწავლეების, მათი მშობლებისა
და თემის დამოკიდებულება და ცოდნის დონე მათი ინფორმირებულობის გზით.
პროექტის მიზანი:
საზოგადოებრივი მიზნები:
მოსწავლეებში
ჯანსაღი საკვების მიმართ ცნობირების
ამაღლება.
მოსწავლეებისთვის ჯანსაღი
საკვების მიღების წესის ჩამოყალიბება.
მოსწავლეებმა განასხვავონ ჯანსაღი და არაჯანსაღი საკვები, შეძლონ ეტიკეტებისა და
მედიარეკლამების მიხედვით პროდუქტის სარგებლიანობის შეფასება.
პროდუქტზე
ვარგისიანობის
ვადების შემოწმების
ჩვევად დანერგვა.
აკადემიური მიზანი:
მოქ.IX.5. მოსწავლეს შეუძლია პიროვნებისა და საზოგადოებისათვის მნიშვნელობის გააზრებით მისდიოს ცხოვრების ჯანსაღი წესს.
მოქ. IX 6. მოსწავლეს
შეუძლია საზოგადოებრივი უსაფრთხოების ძირითადი
პრობლემების გადასაჭრელად
თანამშრომლობაშეფასება:
სასწავლო პროექტის ყველა ეტპზე ხორციელდებოდა შეფასება,
რომელიც ეფუძნებოდა საკითხის გაგების შესამოწმებელ
შეკითხვებზე ადეკვატურ პასუხებს და საბოლოოდ Power-Point-ში პრეზენტაციის შექმნას. პროექტის დასაწყისში გონებრივი
იერიშის მეთოდს მივმართე.ეს სტრატედია დამეხმარა მოსწავლეთა წინარე ცოდნის გარკვევაში,
შედეგების ანალიზი:
მოსწავლეებში თემისადმი ინტერესის აღძვრა, პროექტის მიზნების და ამოცანების გაცნობა.
ინტერესის გაძლიერებისთვის საინტერესო ვიდეო მასალის ნახვა.
დისკუსიის მოწყობა: ,, რატომ არის მნიშვნელოვანი ჯანსაღი საკვები?“
სკოლის ექიმთან შეხვედრა, გასაუბრება ჯანსაღი საკვ.ების მნიშვნელობაზე.
სხვადასხვა
სუპერმარკეტში მისვლა და პროდუქციის ვარგისიანობის დადგენა.
მოძიებული
და მიღბული ინფორმაციის შეჯამება.
პრეზენტაციის
წარდგენა.
ბუკლეტის
ერთობლივად დამზადება და დარიგება.
სოციუმში
გამოკითხვის ჩატარება.
სხვადასხვა
სიუჟეტების ნახვის და დაგეგმილი სახალისო აქტივობებით შთავაგონო ბავშვებს, რომ ჯანსაღი
საკვები მნიშვნელოვანია ადამიანისთვის.
მე ვფიქრობ,რომ სწორად დაგეგმილმა პროექტმა თავისი გააკეთა,
მოსწავლეებმა განივითარეს 21-ე საუკუნისთვის საჭირო უნარები, როგორიცაა კრიტიკული
აზროვნება/პრობლემების გადაჭრა, თანამშრომლობა და კომუნიკაცია. ეს უნარები სწავლებადი
და შეფასებადია;
კარგად ისწავლეს
ინფორმაციის მოპოვება, გააზრება და შეფასება, რადგან პროექტი ითვალისწინებს ისეთ სასწავლო გარემოს, სადაც
ხდება ინფორმაციის მოპოვება, კითხვების დასმა, წყაროებზე დაყრდნობით პასუხების მოძიება,
ინფორმაციის სანდოობის შეფასება;
მოსწავლეები აცნობიერებენ
ცოდნის შეძენის საჭიროებას, ესმით კონცეფციები და აქვთ უნარი შექმნან პროექტით გათვალისწინებული
პროდუქტები, მაღალია მათი ინტერესი და ცნობისმოყვარეობა;
გაიზარდა ინფორმირებულობის
დონე მოსწავლეებში და საზოგადოებაში.